w09-191055HAS0048

«Η έρευνα αυτή επιβεβαίωσε και επικαιροποίησε ζητήματα τα οποία είναι γνωστά για τον ελληνικό πρωτογενή τομέα» δήλωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Γεωργαντάς, σχολιάζοντας την έρευνα με τίτλο «Πως μπορεί ο αγροδιατροφικός τομέας να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του αύριο, σήμερα» την οποία παρουσίασαν ο Θάνος Μαύρος, Partner EY, και ο Άλκης Αλεξάνδρου, Γενικός Διευθυντής Αγροτικής Τραπεζικής της Τράπεζας Πειραιώς σε συζήτηση που έγινε κατά τη διάρκεια του 7ου Φόρουμ των Δελφών.

Ο αρμόδιος υπουργός σημείωσε ότι «η τεχνολογία μπορεί να δώσει μεγάλη βοήθεια στον αγροτικό κλήρο, αλλά σε τι κλήρο;; Σε αυτό των τριών στρεμμάτων;» Λύση σύμφωνα με τον ίδιο σε αυτό το διαχρονικό πρόβλημα του πρωτογενούς τομέα είναι η ενίσχυση των συνεργατικών σχημάτων. «Να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα για να καταλάβουν όλοι ότι πρέπει να ακολουθηθεί η εξέλιξη που υπάρχει τώρα στον τομέα», είπε μεταξύ άλλων.

Ο κ. Γεωργαντάς υπογράμμισε πως χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης μπορούν να βοηθήσουν στην κατασκευή υποδομών που έχει ανάγκη ο πρωτογενής τομέας.
Εξέφρασε την ανάγκη ενίσχυσης της μεταποίησης καθώς όπως είπε «Δεν γίνεται μόνο το 25% του ελαιολάδου που παράγεται στη χώρα μας να εξάγεται με ετικέτα», ενώ έκανε λόγο για αρδευτικά έργα που είναι «σημαντικά για τη χώρα» συνδυαστικά «με μια όμως αναβάθμιση που πρέπει να υπάρξει στη λειτουργεία των ΤΟΕΒ και των ΓΟΕΒ. Οι αγρότες πρέπει να παράξουν και για να γίνει αυτό πρέπει να αξιοποιήσουν όλα τα εργαλεία που υπάρχουν».

Από την πλευρά του ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Στρατηγικής, Απλοποίησης και Αναλύσεων Πολιτικής στη Γενική Διεύθυνση Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Τάσος Χανιώτης μίλησε για χρόνιες παθογένειες του ελληνικού αγροτικού τομέα, όπως ο ανδροκρατούμενος και ο γερασμένος απασχολούμενος πληθυσμός.
Ωστόσο όπως είπε δεν υπάρχουν μόνο μειονεκτήματα αλλά και πλεονεκτήματα όπως είναι η «καινοτομία και η έρευνα, με την Ελλάδα να βρίσκεται μέσα στις 10 πρώτες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης» προσθέτοντας όμως ότι «αυτό που λείπει είναι οι εφαρμογές της».

Υπογράμμισε ότι είναι πολύ σημαντικό για τη χώρα μας το γεγονός ότι υπάρχει «στροφή» στη ζήτηση γεωργικών προϊόντων που συνδέονται με τη μεσογειακή διατροφή και στην Ευρώπη υπάρχει άνοδος στο εισόδημα των αγροτών, γεγονός που κάνει ελκυστική την επαγγελματική απασχόληση, ειδικά για τους νέους.

Τέλος, ο κ. Χανιώτης στάθηκε στις μεγάλες δυνατότητες που υπάρχουν στον ελληνικό γεωργικό τομέα το οποίο όπως είπε φάνηκε «εν μέσω κρίσης, η Ελλάδα κατάφερε να έχει πλεόνασμα στο γεωργικό εμπορικό ισοζύγιο».

«Η ψηφιακή τεχνολογία αλλάζει το τοπίο, τα drones θα είναι τόσο χρήσιμα, όσο είναι οι σπόροι και τα τρακτέρ, με το ποσό των 240 δισ. ευρώ να επενδύεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό μέχρι το 2050» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Γενικός Διευθυντής Αγροτικής Τραπεζικής της Τράπεζας Πειραιώς, Άλκης Αλεξάνδρου.

Ο ιδιοκτήτης της ΠΙΝΔΟΣ, Ανδρέας Δημητρίου που έλαβε μέρος στο πάνελ επισήμανε ότι το υψηλό κόστος παραγωγής και η έλλειψη επιχειρηματικής ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας είναι μεγάλα ζητήματα για την αγροτική παραγωγή.

Στα σημαντικά βήματα στον τομέα branding στα τρόφιμα αναφέρθηκε ο CEO της Chipita Foods, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι είναι «μια διαδικασία που δεν χτίζεται αμέσως, θέλει διάρκεια και πιθανόν μια διαφημιστική επένδυση για να διαμορφωθεί».

Τέλος, ο General Manager της VenusGrowers, Στέλιος Θεοδουλίδης κατά την τοποθέτησή του ανέφερε μεταξύ άλλων πως «τα τελευταία χρόνια γίνεται προσπάθεια αναδιάρθρωσης και προγραμματισμού των καλλιεργειών που θα συντελέσουν στην ακόμα περισσότερη και γοργή ανάπτυξή τους».

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

 

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών.