liris ny elaiolado

Όταν πριν από 6 χρόνια ο Curtis Cord ξεκινούσε τον διαγωνισμό ελαιολάδου στη Νέα Υόρκη NY1OOC ήθελε να κάνει κάτι εντυπωσιακό και ποιοτικό. Και τα κατάφερε να ξεχωρίσει αυτός ο διαγωνισμός στον χώρο του ελαιολάδου. Όμως, αν κι η Ελλάδα πήρε αρκετά βραβεία, σταδιακά θα βρίσκει ολοένα και περισσότερους ανταγωνιστές ακόμη κι από χώρες, που μέχρι πρότινος ήταν έξω από τον “σκληρό πυρήνα” του χάρτη του ελαιολάδου…

Του Κώστα Λύρη, γεωτεχνικού – γευσιγνώστη,  Panel Leader NYIOOC

Αξίζει να σκεφτούμε 900 συμμετοχές, 26 χώρες και 18 κριτές, για μια τελική βραδιά, γεμάτη συναισθήματα δικαίωσης , καταξίωσης, σε μια χρονιά , που από πολλούς του κλάδου,  είχε χαρακτηριστεί ως «A year to forget» (μία χρονιά, που θα έπρεπε να ξεχάσουμε). H πραγματικότητα δικαίωσε για μια φορά ακόμα, αυτούς, που πραγματικά ξέρουν “να κάνουν την δουλειά”.

Τα στατιστικά στοιχεία δεν επιδέχονται αμφιβολία και για μια ακόμα φορά ενισχύουν την άποψη , ότι όποιος κάνει σωστά την δουλειά του, κάθε χρόνο επιβραβεύεται. Ο μεγαλύτερος διαγωνισμός του κόσμου κάθε χρόνο ανοίγει την πόρτα του, σ’ αυτούς, που θέλουν να αποδείξουν την αξία του προϊόντος τους. Ανοίγει την πόρτα στην διεθνή αγορά και δίνει την δυνατότητα ν’ αποκτήσει ταυτότητα, ένα απλό μπουκάλι λάδι, προερχόμενο από οπουδήποτε στον κόσμο.

Επί μία εβδομάδα 18 διεθνείς κριτές και 900 δείγματα,  αναμετρώνται σ΄ έναν ιδανικό χώρο, στην καρδιά  του Μανχάταν, στο διεθνές κέντρο κουζίνας της νέας Υόρκης ICC , με σκοπό την επιλογή αυτών, που πληρούν τις προδιαγραφές, ώστε να περάσουν στο επόμενο επίπεδο , αυτό της διάκρισης. Άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο, Ευρώπη, Αμερική , Ασία , με διαφορετική κουλτούρα, απόψεις, διαφορετικό υπόβαθρο , μ’  έναν κοινό στόχο , την επιλογή των καλύτερων.

Είναι πραγματικά μοναδικό γεγονός να παρακολουθείς την αφοσίωση σ’ αυτό που κάνουν, το υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στον καταναλωτή, την απόλυτη ησυχία που επικρατεί , αλλά και τις εκφράσεις, όταν μερικές φορές εμφανίζεται κάτι πραγματικά ξεχωριστό, περίεργο, μοναδικό. Υπάρχουν φορές, που ένα ποτήρι δοκιμασίας κάνει τον γύρο όλων των τραπεζιών δοκιμής, γιατί απλά εμφανίζει κάποιο μοναδικό άρωμα. Ξεφεύγει πραγματικά από τα όρια του καλού και αγγίζει τα όρια του υπέροχου.

Τι συνέβη φέτος στον διεθνή διαγωνισμό ελαιολάδου Νέας Υόρκης NYIOOC ;

Η πρόκληση είναι μεγάλη, τόσο για τους κριτές όσο και για τους παραγωγούς και τις εταιρίες εμφιάλωσης : ένα βραβείο ανοίγει πόρτες , βοηθά ν΄ ανέβεις κατηγορία , ν΄ αποδείξεις αυτό που ισχυρίζεσαι , να δώσεις διαπραγματευτική δύναμη στο προϊόν σου, να φύγεις ένα βήμα μπροστά από τους άλλους. Ο καταναλωτής αναγνωρίζει σήματα και βραβεία, που έχουν αξία και δεν δίνονται όπου να΄ ναι. Κυνηγά το καλύτερο και είναι διατεθειμένος να πληρώσει παραπάνω, για να πάρει κάτι που έχει αποδεδειγμένα  υψηλότερη ποιότητα. Βασικό στοιχείο διαφοροποίησης είναι η προβολή και η υποστήριξη από την επόμενη ημέρα του διαγωνισμού , η επικοινωνία και η διαφήμιση.

Οι χώρες που διακρίθηκαν: Ισπανία Ιταλία, Ελλάδα Κροατία, αλλά και Τυνησία, Τουρκία, ΗΠΑ, Νότια Αφρική, Χιλή. Η έκπληξη φέτος ήταν η Κροατία. Ήρθε με λίγα δείγματα αλλά όλα βραβεύτηκαν. Η Ισπανία ανεβαίνει εντυπωσιακά κι είχε τις κατ΄ αναλογία περισσότερες διακρίσεις. Η Ιταλία διατήρησε ψηλά την θέση της. Η Ελλάδα, όμως, συγκριτικά με τις άλλες χώρες, παρόλο που είχε από τις περισσότερες συμμετοχές είχε κατ’ αναλογία  λιγότερες διακρίσεις .

Ακόμα οι Έλληνες παραγωγοί  έχουν δρόμο να διανύσουν. Πρέπει να ξεπεράσουν την εγωκεντρική άποψη «είμαι ο καλύτερος» και ν’ ακούσουν, να διαβάσουν, να συμβουλευτούν ειδικούς. Τα στατιστικά στοιχεία μιλούν μόνα  τους: Ιταλία 223 συμμετοχές 157 βραβεία ποσοστό επιτυχίας 70%. Ισπανία 154 συμμετοχές 113 βραβεία, ποσοστό επιτυχίας 73%. Ελλάδα 109 συμμετοχές 35 βραβεία ποσοστό επιτυχίας 32%.

Τα νούμερα δεν κάνουν λάθος. Μπορεί να μην μας αρέσει, αλλά κάτι δεν πάει καλά. Οι διαγωνισμοί είναι για να βελτιωνόμαστε εμείς οι ίδιοι , όχι μόνο για ν΄ αξιοποιούμε τα βραβεία. Ο συγκεκριμένος δίνει μια μοναδική ευκαιρία όχι μόνο διάκρισης , αλλά και πραγματικής διαφήμισης , ενώ μέσα από τις σελίδες του shop best olive oils , ο καταναλωτής μπορεί να βρει τον πωλητή και να προμηθευτεί το συγκεκριμένο ελαιόλαδο .

Το σίγουρο είναι πως κάθε Έλληνας ελαιοπαραγωγός και κάθε ελληνική εταιρία εμφιάλωσης, που θέλει να κερδίσει στις ξένες αγορές, οφείλει ν΄ ανεβάσει τον (προσωπικό) πήχη πιο ψηλά…

kostasliris.com info@kostasliris.com

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

 

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών.