w25-162605IMG8166

Μέχρι τη Βαλέτα της Μάλτας, μιας χώρας με φανατικούς δύτες, ταξίδεψε τυλιγμένη με άμμο από τη Χαλκιδική, μία από τις φιάλες κρασιού του Κτήματος Agrovision, που ποντίστηκαν πέρυσι αρκετά μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, στην περιοχή της Τρυπητής, απέναντι από την Αμμουλιανή και στα νερά της Αρχαία Ουρανούπολης, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη υποβρύχια κάβα, εκεί όπου στην αρχαιότητα βρισκόταν η Διώρυγα του Ξέρξη.

Η υποβρύχια αυτή κάβα, με λευκά, ροζέ και ερυθρά κρασιά, που έχουν ενσωματώσει γευστικά στοιχεία από το θαλασσινό αλάτι, βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου τουριστικού προϊόντος, με το οποίο ο δήμος Αριστοτέλη σχεδιάζει να δελεάσει τους Μαλτέζους να επισκεφτούν την περιοχή: του καταδυτικού οινοτουρισμού. Μάλιστα, ηγετικά στελέχη του ισχυρότερου tour operator της Μάλτας για τον εξερχόμενο τουρισμό, τoυ FCM, θα βρεθούν στα μέσα του επόμενου Σεπτεμβρίου στην περιοχή, προκειμένου να βιώσουν εκ του σύνεγγυς την ιδιαίτερη αυτή εμπειρία ή ακόμα και να «ψαρέψουν» τη δική τους φιάλη, όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μαρία Πάππα διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ).

Για να φτάσουν στα σημεία όπου ωριμάζουν υποβρυχίως τα κρασιά, οι ενδιαφερόμενοι θα διανύουν μια διαδρομή περίπου μισού χιλιομέτρου μέσα στα καταγάλανα νερά της Τρυπητής, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θωμάς Ασλανίδης, διευθυντής ξενοδοχείου στα Νέα Ρόδα κι ένας από τους ανθρώπους που εργάστηκαν από την πρώτη στιγμή για αυτή την ιδιαίτερη υποβρύχια κάβα, η φήμη της οποίας έχει ήδη αρχίσει να ταξιδεύει στο εξωτερικό. «Οι φιάλες βρίσκονται σε διάφορα βάθη, στα τρία-τέσσερα, επτά, 15 και 20 μέτρα και θα βάλουμε και σε άλλα σημεία, γιατί θέλουμε να δούμε ποιο βάθος είναι το ιδανικό για την παλαίωση, όπως διερευνούμε και ποιος φελλός είναι ο ιδανικότερος. Επιπλέον, εξετάζουμε ποιος είναι ο ιδανικός χρόνος παραμονής κάτω από τη θάλασσα για τα διάφορα είδη κρασιού», σημειώνει και προσθέτει ότι οι οινόφιλοι δύτες θα έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν τη φιάλη της αρεσκείας τους, ώστε να την πάρουν μαζί τους πίσω στην πατρίδα τους.

Κατά τον κ. Ασλανίδη, τα κρασιά που παλαιώνονται στη θάλασσα παίρνουν κάτι από την αλμυράδα της και γι’ αυτό ταιριάζουν άριστα και με τη γευστική παλέτα των Ιαπώνων, καθώς η ιαπωνική γαστρονομία «αγαπάει» το θαλασσινό στοιχείο. Γι’ αυτό άλλωστε, οι πρώτες φιάλες των υποβρύχια παλαιωμένων κρασιών, με την επιπλέον «πατίνα» του αρχαιολογικού προφίλ της ανατολικής Χαλκιδικής, έφτασαν ήδη στην Ιαπωνία και οι Ιάπωνες δείχνουν να ανυπομονούν για την επόμενη παραλαβή.

Ο πολιτιστικός και καταδυτικός οινοτουρισμός στη Χαλκιδική, που η ελπίδα είναι ότι θα έχει μεγάλη απήχηση στη Μάλτα, μια χώρα οι κάτοικοι της οποίας αγαπούν πολύ τις καταδύσεις, είναι ένα μόνο από τα τουριστικά προϊόντα, με τα οποία ο δήμος Αριστοτέλη φιλοδοξεί να δελεάσει τους Μαλτέζους, αφού ταυτόχρονα προωθούνται στη συγκεκριμένη αγορά ο περιπατητικός και ο σχολικός τουρισμός. «Η διείσδυση στην τουριστική αγορά της Μάλτας, το κατά κεφαλήν εισόδημα της οποίας είναι πραγματικά υψηλό, αποτελεί ξεχωριστή ενότητα του στρατηγικού σχεδιασμού του Δήμου Αριστοτέλη. Το μικρό, αλλά οικονομικά εύρωστο μεσογειακό κράτος προσεγγίζεται για πρώτη φορά στην τουριστική διαδρομή της Ανατολικής Χαλκιδικής» λέει ο Δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος.

«Η Μάλτα αποτελεί την όγδοη τουριστική αγορά που προσεγγίσαμε για το 2022, μετά την Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Σκανδιναβία, την Ιρλανδία, τη Σκωτία, την Κορσική και το Μαυροβούνιο. Το 2020 και το 2021 προηγήθηκαν αντίστοιχες παρεμβάσεις σε νεοπροτεινόμενες τουριστικές αγορές όπως η Κροατία, η Σλοβενία, η Πολωνία, η Τοσκάνη, η Γαλλία, κλπ., οι οποίες δίνουν τα πρώτα ενθαρρυντικά αποτελέσματα στην τοπική τουριστική κοινότητα. Επιμένουμε στην πρόκληση του “ανοίγματος” νέων αγορών, χωρίς βέβαια να παραμελούμε την ενίσχυση των υφιστάμενων. Στόχος μας είναι να πετύχουμε ισομερή εισροή ταξιδευτών από κάθε ευρωπαϊκή, μεσογειακή και άλλη γωνιά του κόσμου, οικοδομώντας (με την επανάληψη και τη συνέχεια) ένα βιώσιμο και ποιοτικό τουριστικό “αύριο” για ολόκληρο το Δήμο Αριστοτέλη», πρόσθεσε.

Οι επαγγελματικές συναντήσεις στη Βαλέτα, η οποία συνδέεται πτητικά με τη Θεσσαλονίκη, αποτελούν μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού του Δήμου, που μέσω του προγράμματος με τίτλο «πράσινα μεσογειακά νησιά στην ίδια γεωγραφική παράλληλο» δικτυώνεται με μεσογειακούς τουριστικούς προορισμούς, ενεργοποιώντας τις κατάλληλες κατά περίπτωση θεματικές προσεγγίσεις. Η συλλογή πακέτων που παρουσιάστηκε στη Μάλτα (καταδυτικός οινοτουρισμός, περιπατητικός και σχολικός) παραδόθηκαν στους ανθρώπους του τουρισμού της χώρας ως κοστολογημένη πρόταση, δομημένη από ταξιδιωτικό γραφείο συνεργαζόμενο με ξενοδοχειακές επιχειρήσεις του Δήμου Αριστοτέλη.

Σημαντική ήταν, κατά τους εκπροσώπους του δήμου Αριστοτέλη, η συνάντηση με τους υπεύθυνους σχεδιασμού και πωλήσεων του FCM, που αποτελεί τον ισχυρότερο outgoing tour operator της Μάλτας, με το ενδιαφέρον για τον Δήμο Αριστοτέλη ως προορισμό να αποτυπώνεται στον προγραμματισμό επαγγελματικής επίσκεψης των ηγετικών στελεχών του οργανισμού στα μέσα του επόμενου Σεπτεμβρίου. Επιπρόσθετα, η ελληνική αποστολή παρουσίασε τις τουριστικές ενότητες των «πράσινων μεσογειακών νησιών» στην Ελληνική Πρεσβεία στη Μάλτα. Μάλιστα, γ αρμόδια υπηρεσία δεσμεύθηκε για τη διοχέτευση πληροφοριών σε εκπροσώπους Τύπου ενισχύοντας την προσπάθεια γαστρονομικής δικτύωσης του Δήμου Αριστοτέλη με το Δήμο της Βαλέτα, και με όχημα τον θεσμό KOUZINA.

Ανάλογο ήταν το κλίμα που επικράτησε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των Ελλήνων προς το διευθύνοντα σύμβουλο της BRITANNIA, που  -ως σημαντικός tour operator της χώρας – διακινεί στην Ελλάδα μεμονωμένους επισκέπτες, καθώς και οικογένειες ή μικρές ομάδες φίλων του καταδυτικού οινοτουρισμού και του οινοτουρισμού. Η οινική διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη στον Άθωνα θα αποτελέσει αντικείμενο επαγγελματικής επίσκεψης και εκ μέρους αυτού το οργανισμού, στα μέσα Οκτωβρίου.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

 

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών.