w30-19514817392325771510

«Αν θέλουμε να μπούμε δυνατά στις μεγάλες αλυσίδες που εισάγουν τα προϊόντα μας και τα διαθέτουν στους Γερμανούς καταναλωτές, πρέπει να κοιτάξουμε και άλλες πτυχές. Πρέπει να φύγουμε από τον τενεκέ και το τελάρο και να πάμε στις μικρές συσκευασίες και έτσι θα καταφέρουμε να εκτοπίσουμε προϊόντα αντίστοιχα, άλλων μεσογειακών χωρών».

Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδας (ΣΕΒΕ), Γιώργος Κωνσταντόπουλος, από το βήμα του 8ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, με θέμα:«Αειφορία-Εξωστρέφεια, “καλλιεργούν” ανάπτυξη για τα γεωργικά προϊόντα». Ο κ. Κωνσταντόπουλος πρόσθεσε ότι «τιμή και ποιότητα των ελληνικών προϊόντων θεωρούνται δεδομένα από τους Γερμανούς εισαγωγείς και αυτό που ζητούν πλέον είναι να ενημερωθούν για τις ενέργειες και πρακτικές που υιοθετούνται προς την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση και προς την αειφόρο ανάπτυξη».

Αναγνωρίζοντας ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς την σωστή κατεύθυνση υπογράμμισε την ανάγκη να ενισχυθεί η συμμετοχή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο ποσοστό των εξαγωγών της Ελλάδας, καθώς 30 μόλις επιχειρήσεις πραγματοποιούν το 70% των εξαγωγών παγκοσμίως, ενώ εξήρε τις κινήσεις του ΥΠΑΑΤ, για την ενίσχυση των cluster με παροχή κινήτρων προς τους ΜμΕ του αγροδιατροφικού κλάδου και την προκήρυξη προγράμματος καινοτομίας και αειφόρου ανάπτυξης για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

«Ναι, οι εξαγωγές πάνε καλά. Τον περασμένο χρόνο έσπασαν το φράγμα των 40 δισ. ευρώ και μάλιστα το διμερές εμπόριο στο αγροδιατροφικό κομμάτι είναι θετικό και ξεπέρασε κάθε προηγούμενο με την Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας», τόνισε και πρόσθεσε ότι «οι Έλληνες καταφέραμε να αντιστρέψουμε αυτό που υπήρχε πριν από μερικά χρόνια και πλέον από το 1,8 δισ. ευρώ, που είναι ο ετήσιος τζίρος Ελλάδας-Γερμανίας, το ένα δισ. αφορά εξαγωγές της χώρας μας».

Ο πρόεδρος της επιτροπής Β. Ελλάδας και γ΄ αντιπρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου, Στέφανος Τζιρίτης, επισήμανε στο χαιρετισμό του ότι στη Βόρεια Ελλάδα χτυπά η καρδιά του αγροδιατροφικού τομέα, με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να πρωταγωνιστεί. “Στο «επιμελητήριο κοιτάμε πως θα αναπτύξουμε νέες επιχειρηματικές και επενδυτικές καλλιέργειες, πως θα σπείρουμε σκέψεις, ιδέες και προτάσεις, οι οποίες και θα επιτρέψουν τον θερισμό φρέσκων ευκαιριών ανάπτυξης στους πρωτογενείς και δευτερογενείς τομείς τροφίμων στην Ελλάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο διευθύνων σύμβουλος BASF Ελλάς ΑΒΕΕ, β΄ αντιπρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου, Βασίλης Γούναρης,  αναφέρθηκε στη δημιουργία του e-εγχειρίδιου της επιτροπής μελών-αγροτικής οικονομίας του επιμελητηρίου, λέγοντας ότι είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο, ένας οδικός χάρτης εξαγωγών, με εστίαση στις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα προϊόν, τις απαιτήσεις για την ασφάλεια των τροφίμων και το ηλεκτρονικό εμπόριο και τους τρόπους πληρωμής.

Οι πρόσφατες παγκόσμιες οικονομικές, περιβαλλοντικές και γεωπολιτικές εξελίξεις και οι επικρατούσες σημερινές συνθήκες, έχουν αναδείξει εκ νέου των πρωτεύοντα και καθοριστικό ρόλο του αγροδιατροφικού τομέα για τη βιωσιμότητα των λαών και υπερεθνικών οντοτήτων όπως η ΕΕ, ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Κεφαλάς, αρμόδιος για θέματα αγροτικής οικονομίας. Μιλώντας ως παραγωγός κτηνοτρόφος, ο κ. Κεφαλάς, απευθυνόμενος στους Γερμανούς εκπρόσωπους των εταιρειών, τους διαβεβαίωσε ότι οι Έλληνες αγρότες και κτηνοτρόφοι «και θέλουν και μπορούν να πάνε προς την κατεύθυνση που επιτάσσει η εποχή μας».

Η αγορά της Γερμανίας παρουσιάζει μεγάλες ευκαιρίες για τα ελληνικά προϊόντα και οι Έλληνες παραγωγοί μπορούν να πετύχουν μεγαλύτερη διείσδυση, επισήμανε από την πλευρά της η αναπληρώτρια δημάρχου Θεσσαλονίκης, Μαρία Καραγιάννη, αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

 

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών.