Λαρισα κτηνοτροφια

Επιστολή παραίτησης – φωτιά, που εφόσον ισχύουν τα λεγόμενα, αναδεικνύει τα μείζονα προβλήματα και στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ χρόνια τώρα, αλλά και τις δυσλειτουργίες του ΥΠΑΑΤ, από γεωπόνο, αρμόδιο για την κατάρτιση. Υπενθυμίζουμε πως το προηγούμενο Δ.Σ. του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ είχε ξηλωθεί από τον τότε υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ, Ευάγγελο Αποστόλου, χρεώνοντας ουσιαστικά στη διοίκηση το πρόβλημα με το πρόγραμμα προώθησης φέτας, ο οποίος διόρισε στη συνέχεια πρόεδρο στον οργανισμό τον καθηγητή του ΑΠΘ, Νικόλαο Κατή και τον γνωστό από τον ΕΦΚΑ, ως διευθύνοντα σύμβουλο, Θανάση Μπακαλέξη.

Ο Αλέξανδρος Βαστάρδος – Χωνάς αναφέρει πολλά και ενδιαφέροντα ρίχνοντας ευθύνες και στη διοίκηση του οργανισμού και στο υπουργείο, με την πριν και την τωρινή διοίκηση, που, εφόσον ισχύουν θα έπρεπε να επιληφθεί και η δικαιοσύνη, για τον πολυπλόκαμο οργανισμό. Το “Agrosymbol.gr” χωρίς να τα υιοθετεί άκριτα, αλλά δεδομένου ότι οι δομές του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης δεν λειτουργούν, παραθέτει την επιστολή ως έχει κρατώντας ωστόσο τις επιφυλάξεις, για ένα κείμενο, που δεν είναι διασταυρωμένες οι πληροφορίες. Η επιστολή έχει ως εξής:

Κύριε Πρόεδρε,
Δέκα μήνες μετά τον διορισμό μου ως μέλος του Δ.Σ του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ είμαι υποχρεωμένος να παραιτηθώ διότι διαπιστώνω ότι τα προβλήματα του Οργανισμού διογκώνονται και πολλαπλασιάζονται με την διοίκηση του οργανισμού να κοιτά αμήχανα, και ν’ αδυνατεί να δώσει λύση παρά τις άοκνες προσπάθειες των εργαζομένων και παρά τις προτάσεις των συλλογικών τους οργάνων. Το δε αρμόδιο Υπουργείο, μετά τις εκλογές, έχει αφήσει τον οργανισμό να πλέει σαν ακυβέρνητο καράβι. Με λύπη και αμηχανία άκουγα στις συνεδριάσεις του Δ.Σ, ερευνητές του πρώην ΕΘΙΑΓΕ, που περιέγραφαν την κατάσταση στην Αγροτική Έρευνα: με ελάχιστα κονδύλια άλλα κυρίως με έλλειψη προσανατολισμού και προοπτικής. Αλήθεια πότε και με ποιες προτάσεις η διοίκηση έθεσε τα ζητήματα έρευνας στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ ;

Κύριε Πρόεδρε, οι προσλήψεις ερευνητών δεν λύνουν τα δομικά και θεσμικά προβλήματα της γεωργικής έρευνας. Με λύπη επίσης διάβασα στις 7-6-2019 την επιστολή παραίτησης του μέλους του Δ.Σ κ. Θάνάση Μπαντή, στην οποία περιέγραφε τα προβλήματα στους ελέγχους στην αγορά γαλακτομικών και τις πρακτικές της διοίκησης.

Με λύπη μου άκουσα την ενημέρωση του εκπροσώπου των εργαζομένων, για τις ελλείψεις σε υλικοτεχνολογικό εξοπλισμό των κτηρίων του Οργανισμού, την ανάγκη συντήρησης τους, την ανάγκη πιστοποίησης των δομών κατάρτισης-όσες έγιναν ήταν αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας και του προσωπικού μόχθου των εργαζόμενων σε αυτές. Σήμερα συνεχίζει να με προβληματίζει το γεγονός ότι ενώ υπάρχουν αίθουσες διδασκαλίας που μπορούν να πιστοποιηθούν δεν δίνονται χρήματα για την αναγκαία βελτίωση τους. Και όλα αυτά, όταν ο οργανισμός έχει εκατομμύρια ευρώ σε αποθεματικά. Η δικαιολογία της διοίκησης “έχουμε έλλειψη προσωπικού στο τμήμα των έργων και αυτά να τα κάνει το ΥΠΑΑΤ”, μόνο θυμηδία προκαλεί. Αναρωτιέμαι, πότε ενημέρωσαν το ΥΠΑΑΤ γι’ αυτό το θέμα;

H ολοκληρωμένη πρόταση των εργαζόμενων για βελτίωση των δομών κατάρτισης δεν αξιολογήθηκε ποτέ από την διοίκηση.
Αφορμή για την παρούσα επιστολή παραίτησης είναι οι αποφάσεις της Διοίκησης για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος κατάρτισης των ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ καθώς και της Πρόσκλησης ένταξης στο μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων για την υλοποίηση τους, στο πλαίσιο εφαρμογής της Πράξης «Δράσεις Κατάρτισης και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων για νέους γεωργούς και μικρές γεωργικές εκμεταλλεύσεις» του ΠΑΑ 2014-2020.

Αναλυτικότερα:
1. Παρότι ήταν γνωστή η υλοποίηση των προγραμμάτων κατάρτισης των ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ εδώ και τουλάχιστον 1 χρόνο δεν έχει γίνει ακόμη η τοποθέτηση του Γενικού διευθυντή Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, λόγω ολιγωρίας και αδιαφορίας της διοίκησης.
2. Επίσης η σχετική πρόσκληση ένταξης στο μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων και η υλοποίηση της (αποτελέσματα αξιολόγησης δικαιολογητικών κλπ) είχε τις εξής παρατυπίες :
α. Στην πρόσκληση δεν εφαρμόστηκε η μοριοδότηση των ανέργων βάση της Υ.Α αριθμ.32/15688/25-01-2019
β. Στην ανάρτηση των προσωρινών Πινάκων και για την διαδικασία ενστάσεων παρατηρήθηκε το εξής παράδοξο και πρωτοφανές: η βαθμολογία που συγκέντρωνε ο κάθε υποψήφιος ήταν ασαφής, συνολική και ενιαία για όλα τα πεδία μοριοδότησης, με αποτέλεσμα να μην γίνεται εφικτή και δυνατή η άσκηση της ένστασης μιας που κανείς υποψήφιος δεν γνώριζε ποια προσόντα και ποια μόρια έλαβε ο κάθε υποψήφιος για κάθε πεδίο μοριοδότησης π.χ. των χρόνων επαγγελματικής εμπειρίας, των μεταπτυχιακών, την εκπαιδευτική εμπειρία σε ώρες κ.λ.π.
γ. Κατά την μοριοδότηση δεν αναγνωρίστηκαν (παρατύπως) τα μεταπτυχιακά του νόμου ν.4485 του 2017 και των αντίστοιχων προεδρικών διαταγμάτων.
δ. Στις επιτροπές εξέτασης των ενστάσεων συμμετείχαν υπάλληλοι του Οργανισμού που ήταν συγχρόνως και υποψήφιοι για το μητρώο ή αξιολογούσαν αιτήσεις συναδέλφων τους στον ΕΛΓΟ !
ε. Στην πρόσκληση δεν υπήρχε η προτεραιότητα των Πιστοποιημένων Εκπαιδευτών έναντι των μη πιστοποιημένων όπως είθισται , με σκοπό την εξασφάλιση ποιοτικής εκπαίδευσης και άπλα υπήρχε μικρή μοριοδότηση των πιστοποιημένων εκπαιδευτών.
στ. Οι οριστικοί πίνακες ψηφίστηκαν θετικά από εκτελεστικό μέλος του Δ,Σ ( εν αγνοία του) παραβιάζοντας το άρθρο 7 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας Ν.2600/1999, όπως μας ενημέρωσε ο νομικός σύμβουλος του Οργανισμού δημιουργώντας προβληματισμούς για την εγκυρότητα της απόφασης.
ζ. Έως και σήμερα τα σεμινάρια διεξάγονται με προσωρινούς πίνακες!!

Το Δ.Σ μετά από πρόταση του μέλους Προέδρου του ΓΕΩΤΕΕ και για την “θεραπεία” κάποιων από τα προβλήματα της διαδικασίας πρότεινε ΝΕΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ. Στη νέα πρόσκληση αποφασίστηκαν και πρωτόγνωρες αλλαγές στην πριμοδότηση, οι οποίες δεν εφαρμόστηκαν, ποτέ ξανά σε ανάλογες προσκλήσεις ούτε του Υπουργείου Παιδείας ( Υ.Α Αριθμ. K1/49927 Κριτήρια και διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτών ενηλίκων στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) ) και φυσικά ούτε του ΑΣΕΠ.

Πρόκειται ουσιαστικά για κατάργηση του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και εκμηδενίζει την συμμετοχή στη μοριοδότηση της επαγγελματικής και Εκπαιδευτικής εμπειρίας και μάλιστα για κατάρτιση επαγγελματιών νέων αγροτών με τρόπο που ξεπερνά και το πιο “τσαπατσούλικο” ρουσφέτι. Για παράδειγμα, κάτοχος δύο μεταπτυχιακών χωρίς επαγγελματική εμπειρία παίρνει 20 μόρια (δέκα για κάθε μεταπτυχιακό και για απεριόριστο αριθμό μεταπτυχιακών), ενώ κάτοχος ενός μεταπτυχιακού και 15 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας (ανώτατο όριο μοριοδότησης) και προϋπηρεσίας λαμβάνει δέκα μόρια από το μεταπτυχιακό και επτάμισι μόρια από την επαγγελματική εμπειρία σύνολο 17,5 μόρια.

Τα τρία ανώτερα επίπεδα σπουδών είναι: Πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό. Με την απόφαση για την νέα πρόσκληση δημιουργείται άγνωστος αριθμός επιπέδων σπουδών, όσα και τα πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά που κατέχει κάθε υποψήφιος! Με βάση τα παραπάνω δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά για τις σκοπιμότητες αυτών των αποφάσεων, όπως και της σκοπιμότητας της μη προσμέτρησης των μεταπτυχιακών των σχολών πενταετούς διάρκειας στην παλαιά πρόσκληση. Κάθε απόφαση έχει να κάνει με το <μοίρασμα> της πίτας των τουλάχιστον τριών εκατομμυρίων (3.000.000 ) ευρώ, που είναι οι αμοιβές των εκπαιδευτών.

Η νέα πρόσκληση με την νέα μοριοδότηση, λαμβάνοντας υπόψη και τις ελλείψεις σε προσωπικό, δημιουργεί επιπρόσθετη εργασία στους υπάλληλους του Οργανισμού, εμπλεκόμενους με την κατάρτιση, οι όποιοι ήδη έχουν το τεράστιο βάρος να
υλοποιήσουν σε λιγότερο από 9 μήνες άνω των 700 προγραμμάτων κατάρτισης, 15.000 αγροτών, σε όλη την επικράτεια.
ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΟΛΩΝ, για το οποίο δεν έχω πάρει ακόμη απάντηση και το οποίο μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα καταλογισμών στην χώρα μας.

Στις προηγούμενες υλοποιήσεις προγραμμάτων κατάρτισης (αλλά και στα ελάχιστα σεμινάρια κατάρτισης που σήμερα υλοποιούνται) παρατηρήθηκαν και παρατηρούνται ζητήματα νομιμότητας τόσο αυτό που άφορα το όριο των 48 ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης αλλά και αυτό που αφορά το άρθρο 3 της οδηγίας 2003/88 , και του ν. 4093/12 (Άρθρο 3 Οδηγίας Ημερήσια ανάπαυση) το οποίο, ορίζει: “Τα κράτη μέλη θεσπίζουν τα αναγκαία μέτρα ώστε κάθε εργαζόμενος να διαθέτει, ανά εικοσιτετράωρο, περίοδο αναπαύσεως ελάχιστης διάρκειας ένδεκα συναπτών ωρών”. Δηλαδή εμφανίζονται μισθωτοί (Δημόσιοι υπάλληλοι, υπάλληλοι ΝΠΙΔ κ.λ.π) να δουλεύουν στην υπηρεσία τους 8 ώρες, από τις 7 π.μ. έως 3 μ.μ. και το απόγευμα σε Σεμινάρια του ΕΛΓΟ 6 ωρών (έναρξης 3 μ.μ ή 4 μ.μ και λήξης 9 μ.μ ή 10 μ.μ) δηλαδή σύνολο 14 ώρες εργασίας το 24ωρο!!!!

Επιπροσθέτως του κριτηρίου της νομιμότητας, υπάρχει η λογική, η ηθική και η δεοντολογία: Ποιος θεωρεί ότι μπορεί ένας εργαζόμενος μετά από 8 ώρες εργασίας να παρέχει για άλλες 6 ώρες ποιοτική κατάρτιση- εκπαίδευση νέων αγροτών
Φαντάζομαι δε μπορεί να πιστέψει κανείς πως σπάνε και το όριο του χρόνου και σε μηδέν χρόνο (3 τελειώνουν από την εργασία τους , 3 αρχίζουν και τα σεμινάρια). Για την επίλυση των παραπάνω πρότεινα να γίνουν οι νόμιμες διαδικασίες έτσι ώστε να
δίνεται στους μισθωτούς Δ.Υ (Ν.Π.Ι.Δ ή Ν.Π.Δ.Δ), με αίτηση τους, (την οποία θα επισυνάπτουν μαζί με την έγκριση από την υπηρεσία τους) κανονική άδεια με αποδοχές από την στιγμή που δεν βρίσκονται άλλοι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές και ο χρόνος
υλοποίησης είναι κρίσιμος. Σιγή ιχθύος από την διοίκηση και αναρωτιέμαι αν είναι ενήμερο το ΥΠΑΑΤ.

Για τους παραπάνω λόγους παραιτούμαι εύχομαι καλή συνεχεία και ζητάω συγνώμη για λάθη και παραλείψεις. Τέλος οφείλω να ευχαριστήσω την συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων, που μοχθούν για την καλυτέρευση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Οργανισμού στους αγρότες και τον αγροτοδιατροφικό τομέα εν γένει.

ΒΑΣΤΑΡΔΟΣ-ΧΩΝΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΓΕΩΠΟΝΟΣ Γ.Π.Α

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

 

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών.