ntomata-i-thavmatourgi

Μετά τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο, τον όμιλο Ευθυμιάδη, τα Πλαστικά Θράκης κ.ά., τώρα και πρώην στελέχη από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ αποφάσισαν να «ποντάρουν» στην υδροπονική καλλιέργεια ντομάτας.

Στροφή στην καριέρα τους από το λιανεμπόριο τροφίμων στην πρωτογενή παραγωγή αποφάσισαν να κάνουν πρώην ανώτατα στελέχη του ομίλου ΑΒ Βασιλόπουλος. Οι κ.κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Δημήτρης Πρίντζιος, Τρυφών Κολλίντζας και Κωνσταντίνος Καζαντζής -οι δύο πρώτοι ήταν ανώτατα στελέχη της λιανεμπορικής αλυσίδας- ίδρυσαν πριν από λίγες ημέρες τη Sunterra ΙΚΕ. Με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 1.000 ευρώ και διάρκεια 12 ετών, η Sunterra θα δραστηριοποιηθεί στην πρωτογενή παραγωγή.

Στους στόχους της νέας εταιρείας, που θα δραστηριοποιηθεί στην υδροπονική καλλιέργεια ντομάτας, όπου σήμερα σημαντική παρουσία έχει η Wonderplant του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, ο όμιλος Ευθυμιάδης με τη Lucia και η Πλαστικά ΘράκηςΠΛΑΘ +0,32% με τα Θερμοκήπια Θράκης, είναι να υλοποιήσει τις πρώτες επενδύσεις εντός του έτους και η πρώτη παραγωγή να βγει το 2025.

Πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη έχουν επιλεγεί οι περιοχές όπου θα αναπτυχθούν τα θερμοκήπια -η κάθε επένδυση υπολογίζεται στα 30 εκατ. ευρώ- και εκτός από ντομάτες, στα σχέδια είναι να παραχθούν και άλλα λαχανικά με τη μέθοδο της υδροπονίας.

Η υδροπονία είναι μέθοδος παραγωγής κατά την οποία τα φυτά μεγαλώνουν στο νερό αντί για το χώμα. Με τη συγκεκριμένη μέθοδο εκτιμάται ότι αυξάνεται η αποδοτικότητα της χρήσης του νερού, αφού από απόδοση 12-15 κιλών ντομάτας ανά κυβικό μέτρο νερού με τον παραδοσιακό τρόπο στην ύπαιθρο, με την υδροπονία η απόδοση μπορεί να ανέλθει στα 60-70 κιλά. Μέσω αυτής της μεθόδου, θα μπορούσε να υποκατασταθεί σημαντικό μέρος των εισαγωγών ντομάτας. Η Ελλάδα, βασική παραγωγός χώρα ντομάτας, από το 2008 έως και το 2018 ξόδεψε κοντά στα 150 εκατ. ευρώ (πηγή: Ελληνική Στατιστική Αρχή) για να εισάγει ντομάτες από τη Γερμανία, το Βέλγιο, την Πολωνία, την Ιταλία, την Αλβανία, τη Σερβία, κ.ά.

Σε αυτό τον κλάδο έχουν γράψει αρκετά χιλιόμετρα εδώ και πάνω από μια 10ετία οι επιχειρηματίες Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Σταύρος Νένδος, Αχιλλέας Φωλιάς, Μιχάλης Αραμπατζής και Θέμης Μακρής, μέσω της Wonderplant που ιδρύθηκε στα τέλη του 2011. Η αρχική επένδυση είχε ξεπεράσει τα 24 εκατ. ευρώ ενώ το συγκρότημα κάλυπτε σε πρώτη φάση 120.000 τ.μ. στεγασμένου χώρου σε έκταση συνολικής επιφάνειας 400 στρεμμάτων. Το 2020 (τελευταία διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία), o κύκλος εργασιών της εταιρείας είχε διαμορφωθεί στα 19,213 εκατ. ευρώ από 21,648 εκατ. ευρώ το 2019 και EBITDA 6,699 εκατ. ευρώ από 7,434 εκατ. ευρώ το 2019.

Ο όμιλος Ευθυμιάδη, με μακρά πορεία στην πρωτογενή παραγωγή, είχε επενδύει στην υδροπονία με το brand Lucia’s Farm. Παρήγαγε περισσότερους από 7.000 τόνους ντομάτας -ντοματίνι σε τσαμπί, ντοματίνι baby, minion και fiesta. Πηγές της εταιρίας που μίλησαν στο Euro2day.gr ανέφεραν πως στις αρχές του 2021 ανεστάλη η δραστηριότητα της υδροπονίας, ωστόσο το brand Lucia συνεχίζει να υφίσταται. Ντομάτες και ντοματίνια υπό το brand Lucia προέρχονται από την Κρήτη, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Σε νέα θερμοκήπια επενδύει και η Θερμοκήπια Θράκης, που ίδρυσαν το 2013 δύο ελληνικοί όμιλοι, η Πλαστικά ΘράκηςΠΛΑΘ +0,32% και η Έλαστρον. Η Θερμοκήπια Θράκης, που παράγει ντομάτες, αγγούρια και μελιτζάνες, συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξη της παραγωγής της. Το 2020 ολοκληρώθηκαν δύο επενδυτικά της σχέδια ύψους 12,039 εκατ. ευρώ ενώ στα τέλη του 2021 η εταιρεία έλαβε το πράσινο φως για μια ακόμη. Η νέα επένδυση αφορά στην επέκταση εγκαταστάσεων θερμοκηπίων υδροπονικής καλλιέργειας ντομάτας με την κατασκευή νέων θερμοκηπίων και είναι ύψους άνω των 14,6 εκατ. ευρώ.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

 

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών.