1646338

Πτώση που ξεπέρασε το 25% παρατηρήθηκε στην ελληνική οινοπαραγωγή την τρέχουσα περίοδο 2021/2022, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προς την Κομισιόν, τα οποία παρουσιάζει η Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ).

Συγκεκριμένα, η παραγωγή για την τρέχουσα περίοδο, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, είναι μειωμένη κατά 25,09% με την παραγωγή σε ποσότητα να φτάνει τα 1.710.453 χιλιόλιτρα, έναντι των 2.283.200 χιλιόλιτρα την περασμένη χρονιά.

Σύμφωνα με την ΚΕΟΣΟΕ, «η επέλευση των καιρικών φαινομένων με χαλαζοπτώσεις, παγετούς και διαδοχικούς καύσωνες επέδρασαν αρνητικά στον όγκο της οινοπαραγωγής, γεγονός που αναμένεται να επαληθευτεί μετά την ανακοίνωση του υπουργείου με τα οριστικά στοιχεία τον ερχόμενο Απρίλιο».

«Τα στοιχεία της οριστικής οινοπαραγωγής θα βασιστούν στις Δηλώσεις Παραγωγής των οινοποιείων και όχι στις εκτιμήσεις των ΔΑΟΚ, βάσει των οποίων υπολογίζεται η α’ εκτίμηση οινοπαραγωγής», προσθέτει η Ένωση.

Σε ό,τι αφορά την κατηγορία των οίνων που υπέστησαν μεγαλύτερη μείωση, στην πρώτη θέση βρίσκονται οι οίνοι χωρίς ΓΕ με την ποσοστιαία μεταβολή να φτάνει το -35,51%, ακολουθούν οι ποικιλιακοί οίνοι με -17,63% και οι οίνοι ΠΟΠ με -13,01%. Αντίθετα, η παραγωγή οίνων με ΠΓΕ παρουσίασαν αύξηση κατά 3,29%.

Παράλληλα, μειωμένος κατά 28,88% εμφανίζεται ο όγκος της οινοπαραγωγής του 2021 σε σχέση με τον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας.

«Η μείωση του όγκου οινοπαραγωγής το 2021 κατά 25,09% επιδρά αρνητικά και στο εισόδημα των αμπελοκαλλιεργητών, παρά τη μικρή αύξηση 5%-8% που παρατηρήθηκε στις τιμές των οινοσταφύλων στις μεγάλες αμπελουργικές ζώνες της χώρας, γεγονός που θα εντείνει την παρατηρούμενη ήδη εγκατάλειψη των μικρών κυρίως αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων», σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

 

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών.