w01-84732KRIKRI11

Σε 30,73 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ στο πρώτο τρίμηνο του 2022 έναντι 28,56 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021, αυξημένος κατά 7,6%. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 1,75 εκατ. ευρώ έναντι 4,53 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,55 εκατ. ευρώ έναντι 3,55 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,45 εκατ. ευρώ έναντι 2,82 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8,6% σε αξία και 5,7% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν διψήφια ανάπτυξη 15,4%, αγγίζοντας τα 15 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση 18,8%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση 4,2%) και από άλλες χώρες, όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.

Σε επίπεδο πενταμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το 17%. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν μικρή αύξηση 1,4%, αγγίζοντας τα 12,25 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση, 11,3% σε όγκο και 6,8% σε αξία [στοιχεία IRI, Ιαν.-Μαρ. 2022]. Ωστόσο, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 16,9%, αυξημένο κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2022].

Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο πεντάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το 6%.

Στον κλάδο του παγωτού, όπου το πρώτο τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων, λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε 1,93 εκατ. ευρώ έναντι 2,50 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς. Η μείωση αυτή, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι αποτέλεσμα των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στους πρώτους μήνες του φετινού έτους. Στο επόμενο διάστημα, όμως, η πορεία των πωλήσεων αναστράφηκε, καθώς οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν, και αναδείχθηκε το αποτέλεσμα της επέκτασης του δικτύου πωλήσεων και του λανσαρίσματος της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich. Έτσι, στο πεντάμηνο οι πωλήσεις παγωτού εσωτερικού εμφανίζονται αυξημένες πρίπου κατά 8%.

Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων. Ο πρώτος κύκλος των ανατιμήσεων ολοκληρώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου, ενώ ακολούθησε και δεύτερος κύκλος με ανατιμήσεις που εφαρμόζονται από τον Μάιο ή τον Ιούνιο. Το τελευταίο διάστημα, η άνοδος των τιμών των υλικών έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας σταθεροποιητικές τάσεις και ορισμένα σημάδια αποκλιμάκωσης στον ορίζοντα.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

 

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών.