farmers_sitari_trakter_reuters-2048x1365

Αγρότες και κτηνοτρόφοι από την Ολλανδία αντιδρούν στα σχέδια της κυβέρνησης για λιγότερα λιπάσματα και λιγότερα ζώα εκτροφής στο πλαίσιο της μείωσης των επιβλαβών αζωτούχων ενώσεων που προωθεί η κυβέρνηση ως το 2030.

Ωστόσο, πλήθος αγροτών και κτηνοτρόφων δεν συντάσσεται με τα κυβερνητικά σχέδια και έτσι ξεκίνησαν χθες κινητοποιήσεις στην Ολλανδία, αποκλείοντας κόμβους διανομής αλυσίδων τροφίμων σε διάφορες πόλεις.

Το αεροδρόμιο Σίπχολ και η KLM, η ολλανδική πτέρυγα της Air France, συνέστησαν στους ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες και όχι ιδιωτικά οχήματα για να φτάσουν στο αεροδρόμιο, καθώς οργανώσεις ακτιβιστών αγροτών και κτηνοτρόφων ανακοίνωσαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι προγραμματίζουν να χρησιμοποιήσουν τρακτέρ για να αποκλείσουν δρόμους.

Υπήρξαν αναφορές για την πρόκληση κυκλοφορικής συμφόρησης σε μερικούς αυτοκινητόδρομους στο ανατολικό τμήμα της χώρας και για συμφόρηση σε ακτοπλοϊκά δρομολόγια στο βόρειο τμήμα, αλλά καμία κοντά στο Σίπχολ κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής του πρωινού.

Στο επίκεντρο της διαμαρτυρίας βρίσκονται οι στόχοι που εισήχθησαν τον περασμένο μήνα για τη μείωση των επιβλαβών αζωτούχων ενώσεων ως το 2030, στην πιο πρόσφατη προσπάθεια ρύθμισης του προβλήματος αυτού που αντιμετωπίζει η χώρα για χρόνια.

Η κυβέρνηση σημειώνει ότι χρειάζεται να γίνουν μειώσεις στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου από την κοπριά των ζώων εκτροφής και από τη χρήση αμμωνίας στα λιπάσματα και υπολογίζει σε 30% τη μείωση που απαιτείται να γίνει στον αριθμό των ζώων που εκτρέφονται.

Η εντατική εκτροφή αγελάδων, χοίρων κι άλλων ζώων έχει καταστήσει την Ολλανδία την πρώτη στην Ευρώπη χώρα εκπομπής των ουσιών αυτών. Σε αυτές συμβάλλουν επίσης ο κατασκευαστικός τομέας και η κυκλοφορία των οχημάτων.

Η σημερινή διαμαρτυρία υποστηρίζεται ευρέως από οργανώσεις αγροτών και κτηνοτρόφων, αλλά δεν έχει οργανωθεί κεντρικά.

Προηγούμενες διαμαρτυρίες περιελάμβαναν διαδηλώσεις έξω από τα σπίτια πολιτικών και βουλευτών –κάτι το οποίο καταδίκασε ο πρωθυπουργός Μαρκ Ρούτε και δεν αύξησε τη δημόσια υποστήριξη στον σκοπό των μετεχόντων στις κινητοποιήσεις.

Το 2020 η κυβέρνηση όρισε εθνικό όριο ταχύτητας τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε μια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών.

Επίσης τα κατασκευαστικά έργα καθυστερούν πλέον συνήθως λόγω των δυσκολιών στην εξασφάλιση αδειών που καλύπτουν τις εκπομπές αζωτούχων ενώσεων.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

 

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών.